Friday, December 5, 2025
Google search engine
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΗ αλήθεια πίσω από την πυρόσφαιρα: Δύο χρόνια μετά τη συγκλονιστική τραγωδία...

Η αλήθεια πίσω από την πυρόσφαιρα: Δύο χρόνια μετά τη συγκλονιστική τραγωδία στα Τέμπη

Στις 27 Φεβρουαρίου, το πόρισμα της ειδικής επιτροπής του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την τραγική σύγκρουση στα Τέμπη αποκάλυψε μια νέα θεωρία συνωμοσίας σχετικά με την πυρόσφαιρα που προέκυψε μετά το δυστύχημα. Η έκθεση ανέφερε την «πιθανή ύπαρξη άγνωστου καυσίμου» που προκάλεσε την έκρηξη, ενώ έδειχνε προς τη δεύτερη ηλεκτρομηχανή της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Ωστόσο, βίντεο που κυκλοφόρησαν μετά από δύο χρόνια έδειξαν ότι δεν υπήρχε καμία «λαθραία δεξαμενή» στα πρώτα βαγόνια.

Στη σελίδα 40 του πορίσματος, αναφέρθηκε ότι η καμπίνα του οδηγού της δεύτερης μηχανής δεν είχε εντοπιστεί πλήρως ανάμεσα στα συντρίμμια, εκτός από ένα μικρό τμήμα της οροφής και του προβολέα. Αυτό δημιούργησε την εντύπωση ότι κάποιο εύφλεκτο υλικό είχε τοποθετηθεί εκεί, προκαλώντας την έκρηξη. Ωστόσο, σήμερα είναι γνωστό ότι δεν υπήρχε τέτοιο υλικό.

Μια εβδομάδα μετά τη δημοσιοποίηση του πορίσματος, πυροσβέστες και δικαστικοί πραγματογνώμονες εντοπίσαν στο Κουλούρι, κοντά στη Λάρισα, τα χαμένα κομμάτια της δεύτερης ηλεκτρομηχανής, συμπεριλαμβανομένου και του καθίσματος του οδηγού. Το γεγονός ότι αυτά τα κομμάτια δεν είχαν καεί αποκλείει την πιθανότητα έκρηξης μέσα στην καμπίνα.

Από την Παρασκευή, η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) βρίσκεται στη διαδικασία ανασύνθεσης της δεύτερης μηχανής. Τα κομμάτια της, που βρέθηκαν 40-50 μέτρα μακριά από τα κύρια συντρίμμια, δεν φέρουν ίχνη φωτιάς, γεγονός που αντικρούει την αρχική θεωρία.

Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ υποστήριζε ότι ένα κομμάτι της μηχανής αποκολλήθηκε φλεγόμενο και προκάλεσε την πυρκαγιά. Ωστόσο, φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν δείχνουν ότι, παρά τις σοβαρές ζημιές από τη σύγκρουση, δεν υπάρχουν ίχνη καύσης. Επιπλέον, είναι γνωστό ότι οι μηχανοδηγοί της εμπορικής αμαξοστοιχίας πέθαναν από την σύγκρουση και όχι από την πυρκαγιά.

Μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευής, είχαν εντοπιστεί το πίσω μέρος της μηχανής, τα πλαϊνά, το μπροστινό μέρος με την κουρτίνα, η πόρτα και ένα κάθισμα. Κανένα από αυτά δεν έφερε ίχνη καύσης. Στη συνέχεια, η ΔΑΕΕ θα ερευνήσει την επιβατική αμαξοστοιχία, εστιάζοντας στο κυλικείο και στο πρώτο βαγόνι της δεύτερης θέσης, το οποίο υπέστη τις μεγαλύτερες ζημιές από τη φωτιά.

Ο εφέτης-ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης, ο οποίος ανέλαβε την έρευνα της τραγωδίας, αντιμετώπισε πολλές θεωρίες συνωμοσίας, από την εξαφάνιση τριών βαγονιών έως την ύπαρξη εύφλεκτου υλικού. Παράλληλα, αντιμετώπισε και πολλές μηνύσεις από συγγενείς των θυμάτων, οι οποίοι κατηγορούσαν για απόκρυψη στοιχείων.

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου, που εκπροσωπεί οικογένειες θυμάτων, ανέφερε ότι 649.000 αρχεία είχαν διαγραφεί από τη δικογραφία. Ωστόσο, η αλήθεια για την πυρκαγιά παραμένει αδιευκρίνιστη, καθώς οι θεωρίες για την ύπαρξη εύφλεκτου υλικού αποδυναμώνονται.

Η δίκη για τα Τέμπη δεν πρέπει να βασίζεται σε θεωρίες συνωμοσίας, αλλά σε πραγματικά γεγονότα. Η δικαιοσύνη πρέπει να αποδοθεί με βάση τα στοιχεία, όχι με βάση εικασίες που έχουν ήδη καταρριφθεί.

Το αδιευκρίνιστο πόρισμα
Η δημόσια συζήτηση για τα αίτια της φωτιάς ξεκίνησε όταν οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών των θυμάτων αμφισβήτησαν την αρχική θεωρία περί ελαίων σιλικόνης. Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, που δημοσιεύτηκε μία ημέρα πριν από τη δεύτερη επέτειο της τραγωδίας, αναφέρει την πιθανότητα ύπαρξης εύφλεκτου υλικού, αλλά οι ερευνητές παραδέχτηκαν ότι δεν είχαν πρόσβαση σε γερανό για να διεξάγουν πλήρεις έρευνες.

Τρεις ημέρες πριν από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, η Hellenic Train δημοσίευσε τη δική της έκθεση, η οποία αποδίδει την έκρηξη και τη φωτιά στα ηλεκτρικά τόξα και το βραχυκύκλωμα στον εναέριο ηλεκτροφόρο αγωγό. Ο Βέλγος εμπειρογνώμονας Ιβ Κάρτον, που ανέλαβε την έρευνα, υποστήριξε ότι η έκρηξη προκλήθηκε από το ψυκτικό υγρό του μετασχηματιστή, το οποίο κάηκε μετά το βραχυκύκλωμα.

Οι θύματα της πυρκαγιάς
Από τις πρώτες ημέρες μετά το δυστύχημα, οι ιατροδικαστές προσδιόρισαν ότι επτά άνθρωποι πέθαναν από την πυρκαγιά και όχι από τη σύγκρουση. Ωστόσο, κάποιοι τεχνικοί σύμβουλοι υποστήριξαν ότι οι θύματα της φωτιάς ήταν πολύ περισσότερα. Η δημοσιοποίηση των κραυγών αγωνίας κάποιων θυμάτων στο 112, με την φράση «έχω ελάχιστο οξυγόνο», συγκλόνισε την ελληνική κοινωνία.

Η θεωρία του εύφλεκτου υλικού, που αποδέχτηκε ακόμα και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, τροφοδότησε την οργή των οικογενειών και της κοινωνίας. Ωστόσο, η απουσία στοιχείων που να υποστηρίζουν αυτή την θεωρία κάνει την αναζήτηση της αλήθειας πιο περίπλοκη.

Οι ευθύνες της κυβέρνησης
Η κυβέρνηση κατηγορείται για συγκάλυψη, αλλά τα τελευταία ευρήματα και τα βίντεο που βρέθηκαν μετά από δύο χρόνια δείχνουν ότι η ολιγωρία τροφοδοτεί τις θεωρίες συνωμοσίας. Η έλλειψη γερανού κατά τις έρευνες και η καθυστερημένη ανάκτηση των βίντεο δημιουργούν ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα της έρευνας.

Η αλήθεια για την τραγωδία των Τεμπών παραμένει αδιευκρίνιστη, αλλά η δίκη πρέπει να βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και όχι σε θεωρίες που έχουν ήδη καταρριφθεί. Η δικαιοσύνη πρέπει να αποδοθεί με βάση τα στοιχεία, για να μην επαναληφθεί ποτέ μια τέτοια τραγωδία.

RELATED ARTICLES

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisment -
Google search engine

Most Popular

Recent Comments